Wymiana linkami jest chyba najprostszym i najpospolitszym sposobem pozyskania odnośnikówpolecających. Takie linki często są w wydzielonym boksie na stronie skupione w jednym miejscu, co wyklucza oblanie Twojego linku tekstem czy wplecenie go w szerszy artykuł, jednak wstawienie swojego linku na mocnej stronie będzie i tak korzystne.

Wymiana z samym sobą

Wymiana z samym sobą to podstawowe działanie, jakie często młodzi webmasterzy wykorzystują w celu wypromowania kolejnego serwisu spod swoich skrzydeł. W prawdzie trudno nazwać to wymianą, a bardziej kojarzy się z korzystaniem z własnych zasobów.

Wydaje się podstawową i najszybszą metodą by pozyskać choć na start kilka linków, dzięki którym możemy światu powiedzieć o naszej stronie. Jest dobrym sposobem na to, by Twoja strona znalazła się w wyszukiwarce. Jeśli prowadzisz stronę, którą masz już zaindeksowaną to jeśli umieścisz na niej link do kolejnego swojego dzieła Google na pewno zaindeksuje i tą – przechodząc po prostu po odnośniku wprost do kolejnego serwisu.

Nie warto jednak wszystkich swoich serwisów, które posiadamy, łączyć w jeden wielki polecający się pierścień.

Wymiana z innymi

Wymiana z innymi jest już zdecydowanie trudniejszym zadaniem. Tworząc stronę o jakimś zagadnieniu, które Cię interesuje, warto pozyskać linki na stronach o zbliżonej tematycznie. Roboty wyszukiwarek przychylniej patrzą na linki polecające na stronach o zbliżonym zakresie. Co wydaje się naturalne, gdyż producent cegłówek nie polecałby chyba naturalnie strony piekarni.

Gdy ruszysz ze swoją stroną będzie ona nowa, zupełnie nieznana w branży, dla której piszesz – możesz mieć problemy z nakłonieniem właścicieli już istniejących serwisów do wymiany właśnie z Tobą. Nowo powstały serwis często nie jest atrakcyjnym partnerem, dla serwisu o ugruntowanej pozycji. Jeśli jednak Ci się to uda, możesz odtrąbić sukces – pomoże Ci to, jako argument, w pozyskiwaniu kolejnych. Jednak za każdym razem jest to trudna i żmudna czynność, w której musisz nakłonić innych do swojego „noworodka”.

Wiele osób wychodzi z założenia: Konkurencji nie reklamujemy. Jednak w Internecie często jest tak, że ludzie przechodzą z jednego serwisu do drugiego – po prostu podróżując w celu zdobycia poszukiwanych informacji. Linkowanie do konkurencji jest przyjazne użytkownikom, gdyż pomaga im znaleźć coś, czego nie dostali u nas – serwis „dalej”. Być może, jak przejdą do innego serwisu i znajdą, co chcieli zostaną tam, lecz najczęściej zapamiętają, skąd do niego trafili i również Twój będą darzyć sentymentem.

Oczywiście jest to pozytywne w przypadku serwisów niekonkurujących o klientów w sensie stricte finansowym. Sprawdza się w przypadku serwisów z informacjami, kursami, zasobami. Przecież tworząc takie serwisy, zależy Ci by użytkownicy otrzymywali rzetelne informacje.

O uwagach, odnośnie umieszczania linków na swoich stronach przeczytasz nieco dalej.