Prostym sposobem promocji własnego serwisu, dzięki czemu zyskasz nowych użytkowników tematycznie zainteresowanych twoimi treściami jest udostępnianie materiałów do swobodnej publikacji u innych. Wymogiem takiego rozpowszechniania jest obowiązek podania autora i linku zwrotnego do Twojego serwisu.

Korzyści jakie za sobą niesie udostępnianie swoich artykułów, są między innymi:

  • użytkowników – przechodzą z jednego dobrego artykułu, by poznać resztę,
  • link popularity – jest link, jest wzrost backlinks
  • odwiedziny botów – jest link, jest i przejście bota co przekłada się na lepszą indeksację,
  • wizerunek eksperta – gdy w wielu różnorakich i tematycznie branżowych serwisach będą Twoje przedruki, artykuły z nazwiskiem lub wspomnianym adresem serwisu, będziesz zyskiwał opinie eksperta.

Udostępnianie możesz realizować dwoma drogami. Jeśli już posiadasz sporą ilość użytkowników odwiedzających Twój serwis – pod każdym artykułem dodaj informacje o możliwości kopiowania treści z koniecznością podania linka zwrotnego pod kopią. Jeśli dopiero zyskujesz użytkowników, to możesz sam rozpowszechniać swoje teksty na serwisach branżowych (z Twojej tematyki) oraz serwisach z przedrukami (przykład: eioba.pl) i pod nimi umieszczać link.

Przykład z niektórych, blogów pokazuje, że nie musimy udostępniać wszystkich treści, które tworzymy. Autorka dodała specjalną kategorię na swoim blogu, dzięki czemu zyskuje dodatkowe słowa kluczowe na podstronach: „Darmowe artykuły”, ale także od razu wskazuje, że te artykuły osoby chętne mogą publikować u siebie. Udostępnianie wszystkich artykułów do dowolnego republikowania nie jest chyba dobrym rozwiązaniem.

Dodatkowo możemy wpleść element znany bardziej z artykułów publikowanych w preclach, a mianowicie dodać linki do innych swoich projektów w treści samego artykułu. Dzięki czemu zyskamy więcej linków, które inni skopiują do siebie.

W tym wszystkim nienależny jednak przesadzać, linki wstawiać z myślą o wygodzie użytkowników i realnym ich przeznaczeniu. Usilne upychanie linków spowoduje, że nasze artykuły nie będą cieszyć się powodzeniem a tego chyba nie chcemy.

Odchodząc nieco od pozycjonowania, możesz także publikować i udostępniać inne materiały, które tworzysz. VideoCast czy jakiś inny materiał niż artykuł może zawierać w obrazie lub dźwięku informacje, o tym, że pochodzi z danej strony. Dzięki takiej promocji zyskasz nowych użytkowników i budujesz markę swojego serwisu.