17 sierpnia 2016

Co analizuje robot?

Robot wchodząc na daną stronę lub podstronę Twojego serwisu, patrzy w sposób szczególny na pierwszorzędne miejsca występowania fraz kluczowych:

  • Treść pomiędzy tagami <title></title>,
  • Treść na stronie, czyli to co znajduje się pomiędzy znacznikami <body></body>, a w tej części szczególnie patrzą na:
    • Nagłówki, czyli tytuły najważniejszych sekcji czy fragmentów strony zawarte pomiędzy tagami (od najważniejszego): <h1> <h2> .. <h6>
    • Treściami wyróżnionymi semantycznie, znacznikami <strong> <Em>
    • Odnośniki, które znajdują się na stronie oraz przypisane do nich anchortexty, czyli opisy.

Drugorzędne to te, których użytkownik nie widzi bez zaglądania w kod strony (Ctr+U):

  • Element description
  • Element keywords
  • Elementy alt oraz title przypisane obrazkom i odnośnikom. Widoczne są w specyficznych warunkach, w przypadku najechania na link lub niewyświetlenia obrazka.

Boty nie przeglądają strony tak jak zwykły użytkownik – siedząc przez ekranem i analizując aspekty wizualne. Bot przygląda się treści, dodatkowo objętej odpowiednimi znacznikami języka (x)HTML. Aby zobaczyć, jak twój serwis widzi bot możesz przeanalizować ją przy użyciu przeglądarek tekstowych – przykładem, który poleca Google jest Linx.

Podział występujących fraz

Podział na mniej i bardziej ważne elementy stron internetowych, które wyszukiwarki uwzględniają powstał w chwili, kiedy webmasterzy chcący zwiększyć swoją pozycję w wynikach wyszukiwania wykorzystywali ukryte, niewidoczne na pierwszy rzut oka fragmenty kodu w celu upychania tam niezwiązanych z treścią fraz kluczowych.

Zatem pierwszorzędne to te, które użytkownik zobaczy po wejściu na stronę internetową. Jedyną treścią pochodzącą z sekcji HEAD, a widzianą przez użytkownika podczas przebywania na stronie jest tytuł zawarty pomiędzy znacznikami TITLE. Tytuł jest wyświetlany w belce przeglądarki:

Belka tytułowa

Reszta pierwszorzędnych treści znajduje się w sekcji body. Czyli tych widzianych przez użytkowników w treści strony.

W dalszych podrozdziałach będą omawiane sposoby zgłaszania i usprawniania indeksowania Twojej witryny. Nie czekaj, daj się znaleźć !

Google a metatagi

Musisz wiedzieć, że oficjalna dokumentacja dostarczona przez tą najpopularniejszą wyszukiwarkę nie zostawia w kwestii metatagów złudzeń. Jak można wyczytać, Google rozumie następujące metatagi: po czym następuje wyliczenie, tych tagów, którymi możemy coś w tej wyszukiwarce zawojować:

  • Opis stronydokładne opisy mogą zwiększyć liczbę odwiedzin [..] nie wpływają one na ranking w wynikach
  • Tag Robots/GoogleBot – służący do sugerowania, w jaki sposób ma przebiegać indeksacja lub jej zablokowanie.
  • Tytuł strony – wyświetlany w belce tytułowej jak i wynikach
  • Strona kodowa – metatagi dotyczący ustalania kodowania danej strony internetowej.
  • Tag odświeżenia lub przekierowania strony z poziomu HTML. Refresh.
  • Tag weryfikacyjny – służący do aktywowania usług narzędzi dla webmasterów.

Na powyższym spisie Google nie wyszczególnia metatagu słów kluczowych, co oznacza, że nie ma on wpływu na pozycję.