16 sierpnia 2016

Słowa kluczowe w nazwach plików

Frazy kluczowe można umieszczać nie tylko w samej treści strony, jako zawartość bezpośrednia. Możesz to czynić poprzez nazwy plików czy samą nazwę domeny – frazy te będą zawarte, jeśli będziesz wstawiał dany obraz czy link na stronę.

W nazwach domen o ile to nie jest konieczne warto unikać rozdzielania, dłuższy adres to kłopot. Każdy poluje na jak najkrótsze adresy domen, w dodatku zauważ, że wymowa adresów zawierających znak „„ jest o wiele dłuższe. Nazwa nasz-adres.pl wymawiana musi być nasz myślnik adres.pl.

W przypadku nazw plików warto pamiętać by, jako spacje rozdzielającą kilka fraz stosować myślnik (-) nie zaś podkreślnik _. W nazwach domen utarło się stosowanie myślników, jednak w nazewnictwie plików panuje na wielu serwisach nadal stosowanie podkreślnika, czego należy unikać. O różnicy pomiędzy tymi znakami pisałem w podrozdziale dotyczącym konstruowania adresów URL. Wyrazy z podkreśleniem po środku są traktowane jak pełna fraza np.: opony_zimowe, nie zaś, jako dwa wyrazy, tworzące frazę: opony zimowe.

Istnieją przykłady popularnych serwisów z powodzeniem korzystających z podkreśleń do rozdzielania fraz w nazwach plików – może to jednak wynikać z niejednorodnego podchodzenia wytycznych Google odnośnie tego znaku.

Dawniej roboty uznawały myślnik i podkreślnik na równi, teraz pozostał pewny jedynie myślnik. Jednak w przypadku serwisów o już ugruntowanej pozycji i sporej liczbie podstron z takim nazewnictwem – nie ma sensu zmienianie sposobu adresowania dla podstron, już istniejących w systemie. Mogłoby to spowodować jedynie problemy.

Zarówno nazwa domeny jak i plików może zawierać słowa dla naszej strony kluczowe, nie ma w tym nic złego. Należy jednak uważać, by nie przesadzić. Nazwa pliku to nie zbiornik na słowa, gdzie wrzucimy wszystko jak tylko nam leci. Stosuj dwa, góra trzy oddzielone słowa kluczowe PASUJĄCE do zawartości obrazka lub pliku innego rodzaju. Więcej słów nie przyniesie oczekiwanych korzyści.

Nazwy plików mogą lecz nie muszą wpłynąć na pozycję strony. Wychodzę z założenia, że jeśli coś można zrobić – nawet, jeśli może nie przynieść zamierzonych korzyści – należy to wykonać, gdyż na pewno nie zaszkodzi. Musisz wiedzieć, że słowa winny odpowiadać rzeczywistej zawartości strony i znajdującym się na niej słowom.