16 sierpnia 2016

Opis witryny – meta description

Opis strony od dłuższego czasu przestał mieć wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania, tak samo jak tag słów kluczowych. Jego ustawianie przy pomocy (x)HTML’a odbywa się poprzez odpowiedni zapis w kodzie strony:

<meta name="description" content="WSTAW TUTAJ SWÓJ OPIS” />

Warto jednak poświęcić chwilę na ustalenie opisów stron, ze względu, że jest on pokazywany niekiedy w wynikach wyszukiwania. Szczególnie, jeśli zapytanie zawiera jedynie fragment lub całość adresu Twojej strony. Wtedy często pokazywana jest zawartość opisu strony, dlatego warto dla każdej podstrony tworzyć unikatowe opisy. Nie muszą być aż tak bardzo obłożone frazami kluczowymi, lepiej skupić się na napisaniu atrakcyjnych i zachęcających tekstów. Tekst nie powinien przekraczać 150 znaków, gdyż zostanie ucięty w wynikach wyszukiwania:

Opis zawartości wyświetlany w wynikach wyszukiwania

Pamiętaj opis to nie Tag słów kluczowych, wstaw tam logiczne i zachęcające zdania a nie wyliczankę słów kluczowych.