16 sierpnia 2016

Treść jako nawigacja w serwisie

Treść, wbrew pozorom jest idealnym miejscem umieszczenia nawigacji. W zwykłych książkach taką funkcję spełniają odsyłania typu Patrz stron 27. czy Patrz rozdział XII. co wiąże się z koniecznością wertowania kartek, na stronach internetowych jest wygodniej – umieszczamy odwołanie w postaci odnośnika do innej podstrony i umożliwiamy automatyczne przejście do innej podstrony.

Treść serwisu Zawiera dużo słów, ważnych dla nas z punktu widzenia pozycjonowania. Jeśli więc mamyserwis pełen treści, z których to wiemy, że część mogła by odwoływać się do innych podstron naszego serwisu warto z tego skorzystać.

Załóżmy, że w naszym serwisie prowadzimy mały słowniczek. Zawiera on pojęcia z branży, którą opisujemy. W naszych artykułach występują najprawdopodobniej podobne słowa, których wyjaśnienia za każdym razem nie tłumaczymy od początku. Warto wtedy skorzystać z raz stworzonego dzieła i nieco wzmocnić jego znaczenie, przeszukując treści serwisu właśnie pod kątek zawierania pojęć ze słowniczka. Wszystkie lub znaczną większość pojęć można objąć linkami prowadzącymi do konkretnej podstrony słowniczka, dzięki czemu zyskamy większą i spójną nawigację wewnątrz serwisu, a użytkownicy w prosty sposób zyskają odnośniki, dzięki którym dowiedzą się o niektórych pojęciach, które mogą ich nurtować.

Zostawienie samego słowniczka – osobno – nie przyniesie takich korzyści, gdyż mało kto czytając artykuł na jednej podstronie za każdym razem będzie przechodzi do słowniczka i szukał odpowiedniego słowa. Lepiej ułatwić życie użytkownikom, wykorzystując odnośniki wewnętrzne.

Dodatkowo, jak dowiesz się w rozdziale poświęconym słowom kluczowym roboty sieciowe szczególniej cenią treści nasycone (oczywiście w granicach ludzkiego rozsądku) frazami kluczowymi. Znalezienie przez samego użytkownika w treści poszukiwanych fraz, szczególnie na początku tekstu upewnia go w przekonaniu, że dobrze trafił i w dalszej części napotka potrzebne mu informacje.

Słowa kluczowe

Dodatkowo treść na olbrzymi wpływ na to czy przyciągniesz użytkowników. W treści należy wyróżniać najważniejsze frazy kluczowe specjalnymi znacznikami semantycznymi, jak strong czy em.

Wyróżnienia semantyczne zaprezentowane powyżej, dają porównywalny wizualny efekt, jak znaczniki Bczy I. Jednak, w odróżnieniu od kwestii wizualnej, znaczniki semantyczne pomagają robotom sieciowym rozpoznanie, które wyrazy są ważne i są frazami kluczowymi danej strony internetowej.

Przesycanie strony wyróżnieniami semantycznymi, może skutkować filtrami, czyli obniżaniem pozycji na przeoptymalizowane frazy kluczowe. Używaj znaczników semantycznych z ostrożnością!