Logo serwisu jest najważniejszym, budującym markę w sieci elementem witryny. To ono najczęściej jest eksponowane na banerach i innych elementach reklamowych. W serwisie pełni kolejną funkcję, przydatną użytkownikom – stało się bowiem zwyczajem, że górne logo serwisu jest objęte odnośnikiem do strony głównej.

Należy pamiętać, że jest to szczególnie ważny odnośnik, gdyż zazwyczaj jest objęty znacznikiem nagłówkowym (H1). Przykład z serwisu kurshtml.boo.pl pokazuje w jak prosty sposób można w tytule strony dać silne słowa kluczowe:

<h1><a href="./index.html"><strong>Kurs HTML</strong><b> - strona WWW za darmo</b></a></h1>

A przy pomocy styli CSS te słowa zostały ukryte (ukrycie dla a * powoduje nie wyświetlanie tekstu wewnątrz odnośnika) i zastąpione ładnym nagłówkiem graficznym wstawionym, jako tło (background).

Umieszczono słowa kluczowe w nagłówku, jednocześnie zastępując je efektywniejszą i ciekawie prezentującą sie grafiką. Z podanego przykładu idea umieszczania znacznika STRONG wewnątrz nagłówka jest niestety chybiona, gdyż ten już jest wystarczająco mocnym wyróżnieniem.

Obrazek jak i tekst, który nim przykrywasz MUSI zawierać dokładnie identyczną treść. Jeśli będą różne może zostać to potraktowane jako nieetyczne techniki optymalizacji, stosowane w celu wstawienie dodatkowych słów kluczowych w nagłówku. Tak samo w przypadku stosowania metody CSS Image Replacement, na przykład do elementów menu.

W związku z faktem, iż część, mniej intensywnie korzystających z sieci, użytkowników nie zbyt często korzystała z tego elementu nawigacyjnego lub po prostu o nim nie wiedziała jeden z serwisów z nagraniami – YouTube – po najechaniu na logo wyświetlał napis HOME. Był to zabieg mający powiedzieć użytkownikom, że stosowanym w sieci standardem jest, że logo serwisu prowadzi do strony głównej. W pewnym sensie to wkład w rozwój sprawności sieciowych wielu ludzi, gdyż tak popularny serwis ma szeroki zasięg – którym dociera praktycznie do każdego użytkownika sieci.