16 sierpnia 2016

FAQ – często zadawane pytania

Specjalnym rodzajem mapy serwisu jest FAQ, czyli zbiór często zadawanych pytań. Typowa budowa wygląda następująco: lista pytań, z których każdy jest odnośnikiem do etykiety (id) – czyli miejsca na tej samej podstronie. Pod tym wszystkim natomiast jest lista odpowiedzi.

Układ taki jest wygodny dla użytkownika, widzi on od razu wszystkie dostępne na podstronie pytania – dostaje, zatem informacje, co znajdzie poniżej. Jeśli tych pytań by nie było, musiałby przeglądać wszystkie nagłówki porozdzielane akapitami z odpowiedziami.

Strony typu FAQ są idealnym miejscem na umieszczanie pytań, które użytkownicy mogą wpisywać w okna wyszukiwarek. Najczęściej odpowiedzi buduje się tak, że ponawia się pytanie z górnej części serwisu wstawiając je w nagłówek, następnie pod spodem występuje akapit lub więcej wyjaśniające.

Nagłówki, stosowane do pytań na takiej podstronie są dobrze przyjmowane przez roboty sieciowe. Oczywiście nie mówimy o nagłówkach najwyższego rzędu, lecz np. h3, h4. Przykład wyglądałby następująco:

<h3 id=”etykieta”>Jaki wpływ na pozycjonowanie mają nagłówki?</h3>
<p>Nagłówki pomagają …</p>

Link do tego pytania natomiast wyglądałby następująco:

<a href=”#etykieta>Jaki wpływ na pozycjonowanie mają nagłówki?</a>

Jak pokazaliśmy w takich podstronach można w sposób naturalny ukryć dobre z punktu widzenia nie tylko pozycjonowania frazy kluczowe, co pomoże nam w pozycjonowaniu ale także usprawni pomaganie zagubionym lub też nierozumiejącym wszystkiego do końca użytkownikom. Znajdą odpowiedz, w jednym miejscu na większość swoich pytań.