16 sierpnia 2016

Linki wychodzące zewnętrzne

Wychodzące linki zewnętrzne to takie, które wpisywane są w formie bezwzględnej – np.http://google.pl i prowadzą do zupełnie innego serwisu internetowego. Mogą to być linki do strony głównej lub konkretnej podstrony polecanego serwisu.

Ilość linków powinna być ściśle pilnowana. Na jednej podstronie warto nie przekraczać limitu rozsądnych 100 linków wychodzących – jednak uważam go za zbyt wygórowany. Jeśli chcemy linkować, to limit 20 – 40 stron jest maksymalny. Pozycjonerzy dbający o moc swoich linków ograniczają liczbę wychodzących do nawet 10. Musisz wiedzieć, że Google stworzyło cały system na wzór wielkiego głosowania stron internetowych na siebie. Każda strona może dowolnie sterować swoim głosem, każdy dodatkowy link osłabia jednak moc poszczególnych głosów – dzieląc całą siłę na ilość linków wychodzących.

Zbyt duża ilość linków może spowodować uznanie strony przez wyszukiwarkę za farmę linków, czyli stronę założoną specjalnie w celu umieszczania na niej linków, by zwiększać ilość linków prowadzących do danych stron – na przykład innych Twoich serwisów. Jest to działanie uznawane za niekorzystne, takie strony najczęściej znikają z wyników wyszukiwania w wyniku wykluczenia z indeksu.

Budowanie sieci odnośników zewnętrznych, najlepiej tych naturalnie polecających jest bardzo ważnym zadaniem, o którym przeczytasz w rozdziale poświęconym pozyskiwaniu linków polecających.

Najlepiej linkować do witryn zbliżonych tematycznie, które omawiają tematykę podobną do naszej. Osobom obawiającym się konkurencji może ten pomysł się nie spodobać, jednak wtedy można umieszczać odnośniki do stron prowadzących tematykę uzupełniającą a nie konkurującą z naszą stroną.

Roboty sieciowe biorą pod uwagę to, do jakich stron linkujemy. Przez to, ważne jest by nie wstawiać odnośników do stron o słabej jakości merytorycznej, zawierającej setki linków czy po prostu wydających się nam niezbyt dobrymi. Pojęcie „złego sąsiedztwa” odnosi się do witryn uznanych przez wyszukiwarki za wykorzystujące spamerskie metody zdobywania pozycji, wykluczonych z wyników wyszukiwania. Wskaźnikiem, który również moża nam wskazać czy witryna taka jest lub w najbliższej przyszłości będzie uznana za spamerską może być przepełnienie słowami kluczowymi, ukryte fragmenty strony często wypełnione dużą ilością fraz kluczowych.

Jeśli taka strona linkuje do nas, nie mamy na to żadnego wpływu w związku z czym najprawdopodobniej nie zostaniemy ukarani przez wyszukiwarki. Możemy natomiast zostać ukarani za umieszczenie linków do takich serwisów na swoich stronach. Przed umieszczeniem odnośników do danej strony warto sprawdzić jak się taka strona prezentuje, ile ma odnośników prowadzących do niej oraz czy wyszukiwarki mają zaindeksowane jej podstrony.

Witryny ze złego sąsiedztwa najczęściej są kompletnie wykluczane z rankingu wyszukiwarki, więc ilość zaindeksowanych stron będzie wynosić zero, co można sprawdzić wykorzystując odpowiednie operatory w wyszukiwaniu.