16 sierpnia 2016

Linki wychodzące wewnętrzne

Linki te stanowią podstawę systemu nawigacji w Twoim serwisie. Ich podstawowym zadanie, jest pokazanie użytkownikowi kolejnych podstron serwisu w taki sposób, by przejście do nich nie było morderczym zadaniem. Jak powiedzieliśmy na samym początku, strony internetowe dzięki stosowaniu odnośników są znacznie wygodniejsze i łatwiejsze w obsłudze.

Jak można odnieść mylne wrażenie, linki wychodzące wewnętrzne wcale nie powodują wyjścia z Twojego serwisu, jednak służą do wyjścia z jednej podstrony na drugą – lecz wewnątrz Twojego serwisu

Linki wewnętrzne użytkownikom, jak i robotom sieciowym dają informacje o istnieniu danych podstron naszego serwisu. W przypadku gdyby link nie wystąpił nigdzie w sieci, naszym serwisie ani nie zgłosilibyśmy go do wyszukiwarki sami, robot sieciowy nigdy by go nie odwiedził. Roboty sieciowe nie wpisują adresów URL na chybił trafił, odwiedzając daną stronę i podążają odnośnik za odnośnikiem – tymi, które znajdą na kolejnych stronach.

Dla wyszukiwarek internetowych bardzo ważne są, zatem opisy linków, to one wstępnie zapowiadają, czego na linkowanej stronie może się spodziewać zarówno użytkownik jak i robot sieciowy. Dzięki opisom odnośników wyszukiwarki wiedzą, z jakimi słowami powiązać dany link. Przydatne jest to, gdy użytkownik będzie przeszukiwał Twój serwis pod kątem danych słów kluczowych. Ważne jest także to, jak często odnośnik do danej podstrony występuje na Twojej stronie. Jeśli strona jest ważna, jej adres winien znaleźć się na większej ilości podstron. Odnośnik do strony głównej na każdej podstronie najczęściej umieszczany jest, jako górne logo serwisu, ale także w stopce.

Powstać może pytanie, gdzie umieszczamy linki wewnętrzne? Czy tylko w nawigacji serwisu? Oczywiście nie. Warto by polepszyć komfort poruszania się od strony do strony linki umieszczać w samej treści. Musisz wiedzieć, że roboty sieciowe analizują nie tylko tekst samego AnchorText’u, ale także te które otaczają link z lewej i prawej strony. Z tego powodu linki w treści, kojarzone z odpowiednimi słowami kluczowymi są bardzo ważne.

Należy natomiast unikać linkowania opisami pustych słów, chodzi o to, że linki opisane Czytaj dalej nic nam szczególnie nie dają. Oczywiście użytkownik wie najczęściej, do czego to zawołanie się odnosi, lecz można przecież ułożyć opis linku nieco inaczej. Optymalniej. Przykład: Przeczytaj o pozycjonowaniu. Dzięki takiemu zabiegowi, użytkownik dostaje jeszcze jaśniejsze wezwanie, czego dalszy tekst dotyczy, jak i również roboty sieciowe dostają to, co lubią najbardziej. To nie oznacza, że należy wciskać tam serię słów kluczowych. Linki opisane tak: Przeczytaj o pozycjonowaniu, optymalizacji, seo, sem jak i katalogach stron, wygląda jednak niebyt zachęcająco.

Wielokrotne linkowanie

 Powielanie linków na danej stronie wydaje się często wygodne ze względu na użyteczność użytkowników. Często powielamy linki w menu górnym, a następnie na samym spodzie – dla polepszenia nawigacji. Te linki jednak mają te same anchor text, co nie sprawia problemów.

Roboty sieciowe wyszukiwarek na stronach indeksują tylko jeden odnośnik prowadzący do danej strony. Jeśli masz dwa lub linki o identycznym adresie, jednak inaczej opisane – któryś z nich zostanie pominięty. Zapamiętany będzie najprawdopodobniej pierwszy napotkany link i do niego zostanie przypisany właśnie taki anchor text.

Należy o tym pamiętać budując nawigację swojego serwisu, gdyż często powielamy linki – co ma ułatwić poruszanie się po serwisie. By uniknąć indeksowania danych linków pod niewskazane teksty należy wyżej (wcześniej) w kodzie serwisu umieszczać te, które mają właściwy czy pożądany opis. Teksty mające służyć użytkownikom, można umieszczać niżej w kodzie, już pod dowolnymi frazami.