16 sierpnia 2016

Czy pozycjonowanie jest potrzebne Twojej stronie?

Można zadać sobie pytanie, czy warto pozycjonować stronę internetową – skoro przecież Google automatycznie ranguje wszystkie domeny w internecie i prezentuje wyniki swoim użytkownikom. Odpowiedź jest prosta: TAK!

Twoja konkurencja już to robi!

Jeśli zastanawiasz się czy warto inwestować w pozycjonowanie, odpowiedź jest raczej oczywista. Jeśli masz konkurentów, którzy oferują swoje usługi w internecie – od tego czyja strona jest wyżej w wynikach wyszukiwania zależy to czy przekonasz do siebie kolejnego klienta i Twoja firma osiągnie zysk, czy też nie. Można powiedzieć: kto pierwszy ten lepszy!

70zgoogle

60-70% ruchu w witrynach pochodzi z wyszukiwarki!

W większości witryn i statystyk serwisów do których mam dostęp, ruch z wyszukiwarki Google stanowi aż 60-70% całego ruchu klientów w serwisie. Wiesz co to oznacza? Że za ponad połowę dochodów Twojej firmy jest odpowiedzialna wyszukiwarka Google!

Za połowę przychodów Twojej firmy odpowiada Google!

Jak sam się domyślasz, maksymalna możliwa widoczność w wyszukiwarce – co jest celem pozycjonowania – stanowi zatem niezwykle łakomy kąsek, którym warto się zainteresować.

Co więcej, skuteczna realizacja pozycjonowania pozwala uzyskać bardzo duże efekty.

Study case – pozycjonowanie sklepów internetowych

Realizowaliśmy w agencji e-marketingowej websem.pl działania w zakresie pozycjonowania dla jednego z klientów z branży obuwia sportowego. Już niedługi okres współpracy pozwolił wypracować praktycznie podwojenie przychodów z kanału organicznego w skali miesiąca. Zobacz tylko:

przyrost90prodochodow

Na powyższym wykresie, pochodzących ze statystyk serwisu Google Analytics – widać wyraźnie, w porównywanym okresie przychód z kanału organicznego wzrósł o 91% – z 25 do aż 48 tys. złotych. Może wydawać Ci się to niedużo, w skali miesiąca ale uwzględniając koszt usługi rzędu 1-2 tys. zł – skala zwrotu wydaje się całkiem sensowna, prawda?

Zresztą zobacz sam, jak prowadzone działania przekładają się na wzrost widoczności witryny w Google. Wykre pokazuje jak z każdym miesiącem witryna była widoczna na coraz więcej słów kluczowych istotnych z punktu widzenia pozyskiwania klientów.

wzrost_ilosc_slow_an